De drie grootste voordelen van Managed Services

De drie grootste voordelen van Managed Services

Als ondernemer heb je tegenwoordig twee opties als het gaat om het beheer van je ICT: je kunt het zelf doen of je kiest voor Managed Services. De laatste optie houdt in dat je een ICT-partner inhuurt, die al het beheer van je essentiële, maar niet strategische, ICT onderhoudt. Maar wat zijn daar eigenlijk de voordelen van. Wij zetten de drie belangrijkste voor je op een rij.

1. Een verzekering aan de ‘achterkant’

Om een bedrijf soepel te laten draaien heb je een infrastructuur nodig. Deze bestaat uit zaken zoals een (internet)netwerk, je servers, devices en nog meer. Net zoals bij alle apparatuur is het belangrijk om ze regelmatig te onderhouden. Bij Managed Services wordt dit allemaal van buitenaf voor je geregeld. Dat houdt niet alleen in dat als er een storing is, je dan gelijk geholpen wordt om het op te lossen, maar bovenal dat de ICT-partner probeert om veel voorkomende problemen vroegtijdig de kop in te drukken. Hiervoor wordt in veel gevallen een vorm van Business Intelligence (BI) gebruikt.

Aan de hand hiervan kan een ICT-partner, zoals Random Solutions, van afstand je apparatuur in de gaten houden. Dreigt je harde schijf vol te lopen, of is het tijd voor een nieuwe security update? Dan doen we dat voordat het daadwerkelijk tijdverlies oplevert voor de klant. Een soort van verzekering aan de achterkant voor een hoge mate van Uptime en efficiëntie voor je bedrijf.

2. Een verzekering aan de ‘voorkant’

Veel bedrijven hebben een oerwoud aan (onderhouds)contracten. Eentje voor de telefonie, eentje voor de server en nog weer een andere voor het netwerk. Het grote voordeel van Managed Services is dat een ICT-partner al die contacten van je overneemt. Is er een probleem met het netwerk? Dan lost hij dat voor je op. Daarvoor betaal je vervolgens geen tien verschillende rekeningen, maar één duidelijke factuur met een vast bedrag per gebruiker per maand. Zo weet je precies wat je kwijt bent en kom je niet voor verrassingen te staan.

3. Kies de mate van verzekering die je nodig hebt.

Niet ieder bedrijf heeft dezelfde hoeveelheid zorg nodig. Een middelgroot bedrijf met vijftig werkplekken heeft uiteraard een intensiever beheer nodig dan een starter met drie of vier werkplekken. Daarnaast zijn er grote verschillen in bedrijfsvoering. Voor sommige bedrijven is het belangrijk om 24 uur per dag te kunnen functioneren. Speciaal daarvoor kun je bij Random Solutions een 24-uurs verzekering afsluiten, waarbij je altijd iemand kunt bereiken voor calamiteiten. Op ieder moment van de dag.